STAREA DE BINE A ELEVULUI
Are ea un loc în curriculum?
O componentă foarte importantă a construcției unui curriculum centrat pe elev este crearea stării de bine a elevului. Această componentă este adesea ignorată sau considerată mai puțin importantă, mai ales în Europa de Est, unde centrarea este adesea pe un volum cât mai mare informații asimilate, nu pe confortul elevului.
Deși aceste cunoștințe sunt deja destul de cunoscute, aplicarea lor din tânăra pruncie în curriculumul educațional încă depinde mult de atitudinea și dedicarea fiecărui profesor în parte.
Există însă mari așteptări de la profesori ca aceștia să modeleze atitudinile pozitive ale elevilor lor către sănătate și activitate, fără a le oferi acestora ghidaj sau resurse pentru cum să atingă profesorii asemenea obiective.
Această lipsă de ghidare implică faptul că profesorii trebuie să fie:
➡️ pe deplin dedicați în a promova o stare holistică de bine și de sănătate în contexte ce țin de tânăra pruncie și
➡️ să fie avocați activi ai stării de bine ai copiilor care participă la contexte educaționale de mici (Ministry of Education Strategic Plan 2017-2021)
O abordare interdisciplinară a stării de bine a copiilor spune că pentru a putea preveni problemele de sănătate la vârsta adultă, procesul de învățare despre cum să fii și să rămâi sănătos are nevoie să fie îmbunătățit într-o gamă largă de politici publice incluzând educația de la o vârstă fragedă.
‼️ Mesaje și practici privind promovarea stării de bine ar trebui să fie părți integrale din curriculum. Deși acest lucru poate depinde în foarte mare măsură de contextul local în care educatorii de află ei înșiși, componenta de stare de bine și sănătate ar trebui integrată în programele de educare ale educatorilor și învățătorilor (Stebletsova, 2018).