Colaborarea și empatia, succes în învățare?
Ce are nevoie o societate de succes?
2 principii esențiale pentru succesul unei societăți pașnice sunt:
- Să învățăm unii de la alții;
- Să colaborăm cu ceilalți cu empatie.
Dar ce avem nevoie ca să punem aceste principii în practică?
Un element esențial este învățarea bazată pe cooperare. Această metodă ajută întreg grupul și este adesea mai eficientă decât învățarea individuală.
Robert Pléty, un profesor și cercetător de la Universitatea din Lyon, Franța, a decis să își grupeze împreună elevii cu performanțele cele mai scăzute. Învățând prin cooperare, grupul a reușit să-și crească semnificativ nivelul de înțelegere la mai multe materii. Acest lucru arată că învățarea prin cooperare este eficientă, mai ales pentru că dacă acei elevi ar fi învățat individual, ar fi eșuat la examene. Dar împreună, ei au reușit. Descoperă metoda de învățare în grup EDU TRUST.
Dar cum îi putem învăța pe alții cu empatie și să încurajăm o mai puternică colaborare?
Nu cunoștințele sau abilitățile retorice fac un profesor să fie extraordinar, ci mai degrabă abilitatea acestuia de a-i asculta și de a-i păsa de elevi. Copiii se nasc responsivi, nu sunt ușor de înșelat și ei vor trata rapid cu mai puțin respect pe un profesor care eșuează în a le arăta empatie.
Educatorul american Mark Greenberg a dovedit într-un studiu ca un profesor empatic nu doar că are elevi cu performanțe mai mari la teste, dar poate și reduce vandalismul și violența între elevi.
Având acestea în minte, este esențial ca programele educaționale din România și curricula să investească mai mult timp și energie în comunicarea valorilor umaniste, pentru a crește nivelul de compasiune, empatie, colaborare între elevi. Puse în practică zi de zi, aceste valori îi ajută pe elevi nu doar să se maturizeze, ci și să învețe mai mult.
Cursanții EDU TRUST sunt angrenați în procesul de învățare chiar după prima ședință, profesorii EDU TRUST fiind puternic înclinați spre cursanții lor, prin sprijin emoțional, încurajare și apreciere după fiecare efort și feedback constructiv. Aceste valori practicate nu cresc doar nivelul motivațional, dar îi și fac mai persistenți în sarcină. Vezi programele educaționale EDU TRUST și caută varianta potrivită pentru tine.
Spre exemplu, există școli care nu au locația în orașe mari din România, dar au rezultate mai bune la teste decât școli din oraș de renume. Într-o suburbie din Oxford, există o școală care are rezultate mai bune la testele naționale decât media națională în Marea Britanie. Această școală alege lunar un cuvânt care reprezintă valoarea lunii, de exemplu, “deschidere” (în engleză, “openness”). Cuvântul este expus proeminent peste tot în școală; este definit și discutat în grupurile de elevi; și mai important, este folosit ca principală resursă în rezolvarea conflictelor între elevi. (Altruism, Matthieu Ricard)
Aplicație:
Haideți să începem în familie, înainte de a aștepta de la alții. Creați “valoarea lunii” acasă și aplicați acel principiu în rezolvarea conflictelor acasă cu copiii și între membrii familiei. O valoare pe lună, lipită pe frigider și unde mai găsiți o cale. Definiți, repetați, discutați, aplicați.