Curriculum centrat pe elev – REVOLUȚIA ÎNVĂȚĂRII
Abordarea educației din perspectiva centrării pe cel ce învață presupune dezvoltarea personalității, valorificarea potențialului fiecărui elev și mai presupune și implicarea elevului, ajutarea acestuia ca el în mod voluntar să își asume un grad înalt de implicare și responsabilitate în procesul de învățare.
Cum să se implice activ?
➡️ alegându-și în mod activ scopuri,
➡️ setându-și obiective,
➡️ administrându-și învățarea.
Pentru acest lucru, este nevoie de profesori care să modeleze acest proces și să îi învețe pe elevi acest proces, pe baza unui curriculum individualizat, care trebuie creat.
În cadrul Centrului EDU TRUST, abordarea centrată pe elev stă în personalizarea temelor de casă, personalizarea exercițiile specific nevoilor fiecărui elev care are nevoie de ajutor, evaluări diferențiate, adaptarea grupelor și separarea elevilor care întâmpină dificultăți, pentru ajutor suplimentar, până se depășește momentul dificil.
Prin crearea adaptată a curriculumului, putem scădea tendința spre standardizare (unde toate textele sunt aceleași), crescând, astfel, entuziasmul elevului spre învățare și eliminând costurile manualelor scumpe. Sociologia este un domeniu care, spre exemplu, oferă numeroase oportunități pentru a dezvolta aderență la curriculumul centrat pe elev – față în față, hibrid, online. Astfel, lucrând individual sau în grup, se pot dezvolta module axate de învățarea elevului folosind principii de construcție a curriculumului care să conecteze obiectivele învățării elevului cu sarcinile și evaluările cursului.
Putem observa, așadar, că învățarea centrată pe elev se concentrează, în primul rând, asupra satisfacerii nevoilor elevului, iar învățarea centrată pe conținut se concentrează, în primul rând, asupra unui set de cunoștințe (Bowan, 1974).
Învățarea centrată pe elev oferă acestora autonomie și control mai mare în privința alegerii subiectului, a metodelor de învățare și a ritmului de studiu (Gibbs, 1992).
Nu în ultimul rând, curriculumul centrat pe copil presupune asigurarea calității curriculumului predat la nivelul calității celui scris. Elaborarea documentelor de politici educaționale este intenția care se poate materializa doar cu implicarea responsabilă și creativă a cadrelor didactice (Lefter, 2018)
În concluzie, colaborarea cu elevii, învățarea de a planifica cu aceștia nu sunt lucruri ușoare sau naturale pentru educatori, învățători sau profesori, având în vedere propria pregătire la studenți. Cu toate acestea, se merită pe deplin efortul și dificultățile curbei de învățare. Tot ceea ce merită să fie făcut, merită să fie și făcut greșit, la început.