Meditatiile in Grup vs. Individual
Există vreo diferență între meditatiile in Grup vs. Individual?
📖 La EDU TRUST, formarea grupei pentru meditatiile in grup respecta o anumită procedură specifică. Se face mai intai o sedinta de proba, care este de fapt o sedinta normala in care se lucreaza exercitii, astfel incat profesorul EDU TRUST sa poata vedea care este nivelul actual de cunostinte al cursantului. Dupa sedinta de proba acesta primeste feedback, iar apoi parintele ne spune daca i-a placut si daca doreste sa continue. E important sa ii placa si sa inteleaga. Este critic ca elevul sa vina cu drag la meditatii si sa aiba incredere in profesorul EDU TRUST. Pe baza concluziilor profesorului EDU TRUST si ale psihologului, în urma evaluării cunoștințelor de bază ale cursantului, acesta este integrat într-un grup de pregătire format din maxim 4 elevi având nivele de cunoştinţe apropiate.
⁉️ Știați că această metodă de grupare stimulează copilul să se identifice cu dificultăţile, succesele şi provocările colegilor de grupă?
Cu alte cuvinte, acesta vede că sunt și alți elevi care se confruntă cu aceleași dificultăți. Acest lucru deja echilibrează automat stima de sine a acestuia.
Totodata, grupul facilitează crearea unei relaţii bazate pe empatie, încredere şi încurajare.
Este creată o competiţie pozitivă în grup. Aceasta creşte dorinţa de autodepăşire. Motivaţia internă determină cursanţii EDU TRUST să apeleze la studiu individual şi să efectueze temele de casă voluntar, pentru ca dezvolta satisfacție in efectuarea sarcinilor in momentul in care vad ca pot sa rezolve singuri. Ulterior, feedback-ul cel mai frecvent primit de la părinți este că “acasă nu ne mai certăm când facem temele” și “copilul meu își poate face tema singur”, sau “nu mai e nevoie să tot îi spun să se apuce de teme”.
În mediul şcolar, diferenţa mare de cunoştinţe de la un cursant la altul şi lipsa timpului acordat individualizat pot descuraja şi demotiva elevul să depună efort în rezolvarea sarcinilor şcolare.
Suntem fiinte sociale, nu solitare. Societatea vrea să ne facă individualiști, de aceea sistemul este adesea disfuncțional. Dovezile științifice și educația ca știință arată că rezultatele cele mai bune ale învățării sunt atunci când acest proces nu este unul solitar.
Multe persoane sau părinți sunt nesiguri cu privire la eficiența meditatiilor în grup. Există câteva criterii care trebuie îndeplinite pentru ca procesul de învățare în grup să fie eficient:
- Unul dintre cele mai importante este ca nivelul de cunoștințe al elevilor din grupă să fie mereu aproximativ același.
- Un alt criteriu foarte important este ca atunci când nivelul de cunoștințe al unui cursant crește, acesta să fie transferat într-o altă grupă cu un nivel mai ridicat de cunoștințe, pentru a-i recompensa și stimula dezvoltarea și atingerea pragului proximei dezvoltări (L. S. Vîgotski).
Tu știi care sunt beneficiile copilului tău dacă face meditatii în grup?
⇾ Există persoane cărora le este mai ușor sa memoreze o informație dacă o discută.
Dacă copilul tău are un stil de învățare auditiv (are nevoie să audă și să spună lucrurile ca să învețe concepte), atunci va beneficia de învățarea în grup. Dacă nu are acces la un grup fizic, poate să acceseze meditații online live sau să citească cu voce tare și să repete explicațiile cu voce tare.
⇾ Colegii sunt motivați să învețe.
Dacă copilul tău are în jurul lui colegi care sunt motivați să învețe, va fi și el stimulat să învețe. Unii copii pur și simplu au nevoie de stimulare, de un mediu propice învățării, altfel vor pierde vremea.
⇾ Creșterea stimei de sine
Poate copilul tău are dificultăți mari la matematică. Dacă învăță într-un grup și vede că și alți colegi au aceleași dificultăți, frustrarea lui va scădea și va accepta ca situația personală nu este atât de “groaznică” și că există lucruri care se pot face pentru a îmbunătăți lucrurile.
Văzând că și alți colegi pun întrebări, va pune și copilul tău întrebări, va prinde curaj, va vedea că a pune întrebări e normal și sănătos. Va primi răspunsuri și explicații conform nevoilor sale și va înțelege. Va putea face tema de casă tot mai mult singur și va vedea că poate. Va prinde încredere și curaj, ceea ce va duce la creșterea stimei de sine, care se va reflecta în comportamente funcționale acasă și la școală. Acestea trebuie, bineînțeles, apreciate și încurajate de părinți și familie, pentru a avea consecvență și dezvoltare.
⇾ Succesul colegilor motivează
Când cursantul vede că un coleg de grupă a știut să răspundă, sau să facă un exercițiu, sau a luat o notă bună, va fi motivat să muncească și el să arate că poate.
⇾ Discutarea unui subiect cu colegii
Dacă un cursant are ocazia să explice un subiect unui coleg, are oportunitatea să înțeleagă mai bine acel subiect, iar dacă cumva ceva îi este neclar, își va da seama și va putea cere explicații profesorului. Testul cel mai bun pentru a vedea dacă un cursant a înțeles sau nu este să îi explice unui alt coleg. Nu în ultimul rând, unele explicații oferite de colegi pot fi mai pe înțelesul copiilor.
Chiar dacă grupul care are o selecție optimă a elevilor facilitează imediat învățarea (prin echilibrarea rapidă a stimei de sine, stimularea adresării de întrebări profesorului, explicarea narativă, efectuarea temelor ca nevoie a dezirabilității sociale a grupului, etc), totuși, există situații când un cursant are nevoie de meditații unu la unu.
Care sunt situațiile în care un elev poate beneficia de meditatii individuale?
- Elevul a rămas în urmă cu materia, are de recuperat, din diverse motive. Poate fi scos din grup temporar pentru a recupera materia. Altfel, elevul poate resimți negativ emoțional lipsa unor cunoștințe, aspect care îl poate face reticent la actul de învățare și demotivat față de acesta. Comportamental, va amâna efectuarea temelor, nu va mai învăța ca înainte.
De unde vine frustrarea❓ ⇾ Din dorința de a se simți integrat în grup. Așadar, după recuperare, cursantul are nevoie să fie integrat din nou în grup.
- Dacă profesorul și psihologul din centrul educațional observă că un cursant asimilează informațiile mai rapid decât colegii lui, acesta are nevoie să fie integrat într-un alt grup cu nivel de cunoștințe mai ridicat. Astfel, el poate atinge pragul proximei dezvoltări, într-un mod eficient. Sau, dacă elevul acceptă, se poate face pregătirea individual cu profesorul, până există grup potrivit nivelului acestuia.
Adesea, însă, elevii resping această idee, pentru că nu mai vor să iasă din grup.
⁉️Te-ai gândit vreodată că meditațiile individuale pot reduce motivația unui elev⁉️
Grupul este un stimulent pentru cursanți, mai ales dacă sunt competitivi, constiincioși. Cei care nu sunt, devin așa. Grupul le oferă recompense sociale (aprecieri, laude), acestea sunt cele mai sănătoase și determină natural motivarea.
- Dacă există dificultăți în învățare.
Poate fi nevoie de echilibrarea sistematică a atenției pe sarcină, spre exemplu: poate fi vorba despre un elev cu o stimă de sine foarte redusă și atunci el are nevoie de acumularea unor cunoștințe, alături de exersarea lor, astfel încât să simtă că poate rezolva singur, că știe. Apoi, după ce primește încredere în el puțin, se poate integra în grup, iar grupul potrivit selectat îl va ajuta la creșterea stimei de sine în continuare și la integrare. Integrarea face elevul mai aderent la actul de învățare.📚
Caută întotdeauna ajutorul potrivit pentru copilul tău. Apelează la profesioniști, însă caută ca aceștia să fie deschiși și sinceri, nu rigizi și inflexibili. Copiii noștri sunt suflete, au nevoie de atenție și grijă, răbdare și pasiune.
🙌 O stimă de sine scăzută în perioada preadolescentă sau adolescentă, poate avea urmări în perioada adultă.
Poți apela acum la serviciile noastre direct pe site-ul nostru.