Skip to main content
motivatie

Despre motivație

Am discutat săptămâna aceasta despre cum ROLUL EXPECTANȚELOR ELEVULUI mediază motivația acestuia, și spuneam că principiul de bază este:  

  • dacă un elev ar avea expectanțe ridicate ➢ acesta ar munci mai mult; 
  • dacă ar avea expectanțe scăzute ➢  acesta ar munci mai puțin. 

Explorăm azi o altă abordare care este total ignorată în practica educațională actuală, și anume, ROLUL EXPECTANȚELOR PROFESORULUI. 

📌 Teoria auto-determinării  explică cum “comportamentul profesorului moderează motivația și angajamentul elevului prin învățare suportivă.” (Lisette Hornstra, 2018). Studiul lui Hornstra, din 2018  subliniază că expectanțele profesorilor sunt asociate pozitiv cu motivația, iar angajamentul intrinsec al elevilor este corelat negativ cu lipsa motivației. Aceste relații sunt total mediate de un proces de învățare în care “elevul are nevoie de sprijin.” 

Cu alte cuvinte, discutăm despre un sprijin din partea profesorului, și anume, comportamente care să-i arate elevului că poate să facă față sarcinilor cu succes. 

  • Comportamentul conceptualizat  de susținere poate fi comunicarea către elev, reamintirea acestuia despre experiențele sale pozitive, sarcinile pe care i le dă, încurajări și atitudini suportive. 
  • Majoritatea studiile privind expectanțele profesorilor s-au focusat pe efectele rezultatelor obținute, identificându-se relații pozitive între expectanțele profesorilor și nivelurile de performanță ale elevilor (Friedrich, Flunger, Nagengast, Jonkmann, Trautwein, 2015). 
  • Expectanțele profesorului pot avea un impact mai puternic și mai direct asupra motivației elevului, aceasta fiind precursorul, motorul acțiunilor care afectează rezultatele elevului (constiinciozitatea în studiu, reziliența).

Urhahne (Kathryn R. Wentzel, 2009) (2015) sugerează ca prin comportamentul său, profesorul își comunică expectanțele către elev, fapt care afectează motivația acestuia și rezultatele sale. Deși nu există foarte multe studii privind relația dintre expectanțele profesorului și motivația elevilor, câteva studii au arătat că expectanțe mai pozitive din partea profesorului față de elevi sunt asociate cu nivele mai ridicate de motivație (Boerma, Mol & Jolles, 2016, Hornstra 2018).

Așadar, expectanțele profesorilor de la elevii lor impactează învățarea prin oferirea de sprijin elevilor și, astfel, afectează și motivația și implicarea elevilor în sarcinile școlare. 

Dacă profesorii ar lua câteva secunde să spună o vorbă de încurajare, de apreciere, de reamintire a succesului și de setare a unui obiectiv sub formă de ”mă aștept de la tine să…”, poate am putea face lumea acestei generații de elevi puțin mai senină, nu atât de dramatică.

EduTrust
COOKIES. CE SUNT ŞI LA CE FOLOSESC?
1. CE SUNT MODULELE COOKIE?
Un modul cookie, cunoscut și ca un HTTP cookie, web cookie sau browser cookie este, de obicei, un fișier de mici dimensiuni, format din litere și numere. trimis de către un website și stocat în browser-ul web al utilizatorului atunci când utilizatorul navighează pe un website. Modulele cookie sunt complet “pasive” (nu conțin programe software, viruși sau spyware și nu poate accesa informațiile de pe hard driverul utilizatorului).

 

2. LA CE FOLOSESC MODULELE COOKIES?
Modulele cookie au fost proiectate ca un mod sigur pentru website-uri de a reține starea website-ului sau activitatea utilizatorului din trecut. Atunci când utilizatorul navighează pe același site din nou, informația păstrată de către modulul cookie poate fi folosită de website ca să anunțe website-ul de activitatea anterioară a utilizatorului. Modulele cookie pot include apăsarea anumitor butoane, logarea sau reținerea paginilor web vizitate de utilizator cu luni sau ani în urmă.
Unele module cookie sunt esenţiale pentru funcţionarea unor servicii, altele sunt utile pentru a strânge informaţii cu privire la folosirea website-ului. Unele module cookie sunt temporare, de exemplu pe parcursul unor campanii, şi vor dispărea când închizi browser-ul web, altele rămân în computer o perioadă mai lungă de timp.
Unele module cookie sunt necesare exclusiv pentru funcţionarea website-urilor, în timp ce altele sunt folosite pentru a îmbunătăţi activitatea şi experienţa utilizatorilor.
Diferitele tipuri de module cookie folosite pe website-uri pot fi: strict necesare (reţin ce a adăugat utilizatorul în coşul de cumpărături; reţin în ce etapă a comenzii se află utilizatorul), funcționale (reţin detaliile de conectare ale utilizatorului; siguranţa conexiunii atunci când acesta este conectat; asigură aspectul unitar al website-ului, oferă asistenţă prin mesagerie instant), de performanță (îmbunătăţesc performanţa site-ului web; îmbunătăţesc experienţa utilizatorului), de semnalare numite și targeting cookies (permit distribuirea şi aprecierea de conţinut; transmit informaţii către alte website-uri pentru a personaliza anunţurile publicitare).
3. CE OPȚIUNI AI ÎN LEGĂTURĂ CU COOKIE-URILE?

Reține totuși, că dacă ștergi cookie-urile sau refuzi să le accepți, este posibil să nu poți utiliza toate funcțiile pe care le oferim, nu vei putea să stochezi preferințele tale, iar unele dintre paginile noastre ar putea să nu fie afișate corect.