Am trecut prin emoțiile a 10 generații de elevi care au susținut examenele naționale. De la Evaluarea Națională la Bacalaureat și chiar admiterea la facultate, am fost martorii unor pregătiri intense, pline de efort și emoții.
De ce aleg elevii — și părinții lor — un sistem de suport educațional paralel cu școala de stat? Răspunsul nu e simplu, dar motivele sunt cât se poate de concrete. Meditațiile au evoluat de la o necesitate impusă la o alegere strategică.
Cine sunt elevii care vin la meditații?
Nu există un singur tipar. Am întâlnit elevi din diverse categorii, fiecare cu propriile obiective. Iată cele mai comune 5 motive pentru care aleg să investească în pregătirea suplimentară:
- Pentru a-și îmbunătăți performanțele școlare. Unii elevi se confruntă cu dificultăți la anumite materii, precum matematică, fizică sau limba română, și simt nevoia să aprofundeze conceptele predate la clasă, într-un ritm personalizat.
- Pentru a se pregăti pentru examenele naționale. Această categorie de elevi are un obiectiv clar: să obțină note cât mai mari la Evaluarea Națională sau la Bacalaureat. Meditațiile le oferă un cadru structurat, cu profesori specializați pe programa de examen.
- Pentru un avantaj competitiv. Fie că își doresc să obțină o notă mare la Bacalaureat pentru a fi admiși la o facultate de top din țară, fie că se pregătesc pentru examenele de admitere la universități din străinătate (SAT, IELTS, TOEFL), acești elevi caută să iasă în evidență.
- Pentru un ritm de învățare personalizat. Ritmul dintr-o clasă de 30 de elevi nu se potrivește tuturor. Mulți elevi simt că ritmul de la școală e fie prea rapid, fie prea lent. Meditațiile le oferă spațiul de a pune întrebări spontan și de a primi atenție individuală, adaptată nevoilor lor.
- Pentru că sunt încurajați de părinți. Unii dintre elevii noștri sunt susținuți de părinți care înțeleg valoarea educației. Aceștia nu investesc doar în note, ci și în dezvoltarea încrederii în sine, a motivației și a rezilienței copilului. Își doresc un feedback constant și obiectiv despre progresul copilului lor și un parteneriat real în procesul de învățare.




