schimbăm posibilitățile în educație

Reacții care pot preveni eșecul


Felul în care reacționezi înainte de un examen, test sau o situație dificilă îți poate influența rezultatul

  • Teama mare de eșec sau de o notă mică?
  • Îndoială?
  • Te gândești că nu ești suficient de bun?

Aceste gânduri îți compromit capacitatea de a procesa clar informațiile și, în general, performanța.
Stabilitatea emoțională are importante efecte pozitive asupra performanței, chiar și atunci când sarcina devine mai dificilă. Teama, pe de cealaltă parte, crește efectele negative, pe măsură ce crește presiunea.
Cu toții ne temem sau ne îngrijorăm puțin uneori, dar succesul într-o sarcină depinde de capacitatea elevului sau a persoanei de a-și păstra calmul și concentrarea în momentele cheie.
Mai jos găsiți trei căi pentru a vă păstra echilibrul emotional în situații cu presiune:

  1. Canalizează-ți anxietatea
  2. Un studiu a demonstrat că putem beneficia de pe urma îngrijorării în situații care cer precauție, disciplină personală, anticipare. Interesant, acest rezultat a fost valabil doar în cazul persoanelor cu abilități cognitive ridicate. Cercetătorii speculează că acestă stare de îngrijorare poate acționa, în aceste cazuri, ca un intermediar între situația presantă și răspunsul emoțional și comportamental.

    reactii care pot preveni eseculDe exemplu, dacă ai o experiență redusă într-un anumit domeniu, sau rezultate mai slabe la testele de matematică, nu te mai gândi atât de mult la cât de slabe au fost notele din trecut, ci concentrează-te mai mult pe a repeta formulele sau pe a căuta informații relevante.

    În loc să te îngrijorezi, pregătește-te. Dacă, spre exemplu, am emoții pentru un interviu pentru un loc de muncă, nu ar trebui să îmi liniștesc emoțiile spunându-mi că sigur totul va fi bine și mă voi descurca excelent.

    Ar trebui să caut informații despre companie, despre postul disponibil. Chiar ai făcut tot ce puteai face?



  3. Nu te grăbi să faci scenarii
  4. reactii care pot preveni eseculPersoanele anxioase sunt mai grăbite să tragă concluzii. Nu te grăbi să gândești negativ: Îmi va respinge idea, nu îmi va mări salariul, apoi va trebui să mă mut la părinți…; sau Iar nu voi ști nimic la test, nu sunt bun la matematică. Sună familiar? Oprește-te. Ai vreo informație până acum? Dacă intri în panică, singurul lucru pe care îl faci este să îți compromiți capacitatea de a gândi clar. Îți pierzi timpul. Oprește-te și gândește-te înainte să intri în panică.


  5. Exersează-ți reacțiile (sau lipsa lor)
  6. reactii care pot preveni eseculCercetările ne arată că ruminația obositoare distruge starea de bine. Fiecare zi este o nouă șansă să iei viața așa cum este ea. Peste 10 ani, puțin probabil să îți amintești o notă mică la matematică, dar s-ar putea să ratezi lucruri mai importante dacă continui să te îngrijorezi sau dacă vorbești negativ cu tine insuți. Gândirea excesivă poate fi o problemă în special pentru femei, acestea având activi cu 30 % mai mulți neuroni decât bărbații, în orice moment.

    Înlocuiește obsesia cu speranța. Un studiu (printre multe altele) a arătat că agenții de vânzări sau managerii care erau mai optimiști, după un an de la evaluare au avut o performanță mai bună la job și salar mai mare. Managerii care au speranță tind să găsească soluții mai bune la problemele lor, pentru că sunt mai deschiși spre a se implica, pentru că se așteaptă să găsească cea mai bună soluție.

    Dacă ai un examen, prima condiție să îl iei este să fii prezent, îmi spunea mie, în studenție, un profesor. Cu atât mai mult cresc șansele dacă înveți.

    În loc să vedem o anumită situație de criză din viața noastră ca pe o catastrofă, o putem vedea ca pe o șansă. Dezvoltă-ți mușchiul care adună informații, nu cel care reacționeză. Aceste sunt abilități grozave în viață. În timp, putem contura povești de reziliență și o personalitate care poate depăși dificultățile fără teamă.

Newsletter

Înscrie-te la newsletter-ul nostru pentru a beneficia de ofertele edu trust.

edu trust